MOTOR BAKIMI VE TAMİRİ

 

Motorunuzu korumanın, yağınızı değiştirmenin çok daha fazlası olduğunu biliyor muydunuz? Yağ değişimi maksadıyla aracınızı Uzlar Oto'ya getirdiğiniz için içiniz rahat edebilir; çünkü Uzlar Oto olarak her yağ değişimi aralığında sızıntılar ve diğer arızalarla ilgili olarak kapsamlı bir kontrol yapıyoruz. Bir problemle karşılaşırsak sizi uyarıyoruz. Arabanızın motorunun uygun bir şekilde bakımının yapılması, şimdi ve daha sonra yolda hem yakıttan hem de yedek parçadan tasarruf etmenizi sağlar. Motor tamiri ve bakımını burada, Uzlar Oto'da profesyonel teknisyenlerimiz eliyle yaptırabilirsiniz.

 

 

Uzlar Oto olarak 60 yıllık tamirat tecrübemiz bize, motor bakımını aksatmamanın motorunuzu yüzbinlerce kilometre boyunca sağlam bir şekilde kullanabileceğinizi gösterdi. Genelde başka servislerde muzdarip olan ve tavsiye üzerine bizi tercih eden müşterilerimizin motorları olmak üzere bakım, tamir ve komple yenileme yapmaktayız.

 

 

Felsefemiz, pahalı motor onarımlarını veya yenilenmelerini önlemek için her bir müşterimizi doğru bakım teknikleri konusunda eğitmektir. Pek çok müşterinin, aşağıdakilere dikkat ederek büyük motor tamiratları olmadan yüzbinlerce kilometre boyunca güvenilir bir şekilde aracının keyfini çıkarmasına yardımcı olduk:

 

Yağ değişimleri: Yağınızı, üretici firmanızın önerdiği kilometreleri aşmadan değiştirmeniz hayati öneme haizdir. Yağ değişimi hatırlatma uyarıları size bu konuda yardımcı olacaktır. Bahsedilen zaman aralığını geçirmeniz durumunda, motorunuzun çok hassas bölgelerinde çamurumsu maddelerin birikmesine sebep olacak ve o bölgelerin yağlanmasını zayıflatacaksınız. Eğer bu durum gerçekleşirse, motorun iç rulmanlarına, yataklarına, VVT (değişken valf zamanlaması) bileşenlerine, emme ve eksoz supaplarına, eksantrik ve krank millerine, supap itme kollarına, horozlara ve triger zinciri düzeneklerine ağır zararlar verilir.

 

 

Aracınızı genelde kısa mesafelerde, alışveriş, iş, okul ve çocukların etkinlikleri gibi faaliyetlerde kullanmaktasınız. Daha uzun rölanti zamanları, gece-gündüz arasındaki 30 dereceye varan sıcaklık farkları ile birleştiğinde, kalp damarlarının tıkanmasına benzer şekilde motorda yağ geçişlerinin tıkanmasına davetiye çıkarmaktadır.

 

Buji Değişimi: Otomobiliniz son zamanlarda daha fazla yakıt tüketmeye başladıysa, motorun sarsıntısı ve gürültüsü arttıysa bir de performansındaki azalmayı hissedebiliyorsanız sorun olarak akla gelen parçalardan biri de bujidir. Motorun diğer tüm parçaları yenilenmiş dahi olsa periyodik olarak değiştirilmesi gereken bujiler, ihmal edildiği zaman motorun çalışma ritmi bozulur. Yakıt tüketiminin katlanarak artmasından şüphelenen araç sahibi bujileri değiştirmek zorunda kalır. Ama bu parçanın zamanında değiştirilmesi diğer parçalarında gereksiz yere deforme olması önlenir.

 

 

Günümüz otomobillerinde, eskilere oranla bujilerin de değişme süresi uzadı. Eskiden 10.000 km'de bir değiştirilmesi gereken bu parça günümüzde 20.000 km'yi de geçebiliyor. Hatta performanslı otomobillerin motorlarında kullanılan özel bujiler 100.000 km'ye bile ulaşabiliyor. Tüm bu kullanım sürelerine karşı buji, küçük, ucuz ve değişimi kolay bir parçadır. Ancak değiştirilmediği zaman ateşleme zamanında sıkıştırılmış hava yakıt karışımının üzerine yeteri kadar akım gönderemez. Bu tetikleme, distribütörden gelen 18.000 Volt ile 22.000 Volt arasındaki gerilim bujinin tırnakları arasından sıçrayamadığı için silindirlere daha fazla hava karışımı girer.

 

Yakıt tüketimi artarken diğer tarafta performansta da ciddi azalmalar meydana gelir. Bujinin çalışması sırasında içinde bulunan elektrotu zamanla eriyerek bitirmesi elektrik akımının geçişini engeller. Tüm bu sebepler motorun yakıt tüketiminin artmasının ve veriminin azalmasının yanında zararlı emisyonların oranının artmasına da neden olur.

 

Uzlar Oto'da periyodik bakımları yapılan otomobillerde bujiler düzenli olarak değiştirilmektedir.

 

Triger Zinciri Değişimi:Tüm araçlarda bulunan triger zinciri dediğimiz aksam, piston ve supapların uyum içerisinde hareket etmesini sağlar. En az iki rulman ve bir zincirle birlikte triger zinciri seti adını almaktadır. Krank mili ile eksantrik milinin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayarak motorun emme ve eksoz supaplarının doğru zamanlamayla hareket etmesini sağlar.

 

Triger zinciri, triger kayışına oranla çok daha uzun çalışma ömrüne sahip olmakla birlikte çalışma ömrüne dayalı zincir kopma vakasının çok nadir olduğunu söyleyebiliriz. Fakat triger zincirinin de kendine göre bazı dezavantajları mevcuttur. Uzun süre çalışan triger zincirinde, dişli aşınması ve zincirin yapısı itibariyle uzama gibi vakalar meydana gelebilir. Bu da motor sesi haricinde şırıltılı bir ses oluşmasına neden olur. Aynı zamanda zinciri gergide tutmak adına fiberden yapılmış rayların aşınması da yüksek ihtimaller arasındadır. Tüm bu aşınmalar, motorun zaman uyumunu bozarak verimli çalışmasını engeller ve motorun zarar görmesine neden olur.

 

Triger zinciri değişimi esnasında, motorun soğutma suyunun hareketini sağlayan devirdaim pompasının da değiştirilmesini öneriyoruz.

 

Silindir Kapak Contası Tamiri: Silindir kapak contası motor üst kapağı ile motor bloğu arasında bulunan hayati öneme sahip bir parçadır. Motor üst bloğu bünyesinde sübapları ,eksantrik milini ,enjektörleri ve bujileri barındırır. Yanma odasının üst kısmı motor üst bloğundadır. Pistonlar ,zamanlama dişlileri, krank mili ,kartel ..vs ise motor bloğundadır (alt blok). Bu iki bloğun birleştiği noktada yanma odaları vardır. Ateşleme burada olur. Motorunuz burada güç üretir. Silindir kapak contasıda tam bu iki bloğun birleştiği yerdedir. İki blok arasında yağ ,su ve kompresyon kaçaklarını önler. Silindir kapak contası bir bölgesinde yağ ile ,bir bölgesinde su ile diğer bölgesinde ise yanma-ateş ile muhataptır. Bu nedenle contanın kalitesi çok önemlidir.

 

Silindir Kapak Contası Neden Yanar:

 

1. En önemli neden antifriz yerine motorda musluk suyu kullanmaktır. Musluk suyu motor bloğunda asidik bir yapı oluşturur ve silindir kapak contasını zamanla aşındırır. Bu nedenle yaz kış antifriz kullanmak silindir kapak contanızın ömrünü uzatır.

 

2. Hararet durumunda aşırı ısıdan ilk etkilecenecek parçalardan biri silindir kapak contasıdır. Hararet conta yanma nedenidir.

 

3. Sıcak motorun su haznesini açmak. Sıcak motorda su sıcaklığı 110 derece civarına kadar ısınmıştır ancak motor bloğunun kapalı olması ve belli bir basınçta çalışmasından dolayı su kaynamaz. Siz bu halde motor su haznesi kapağını açarsanız basınç aniden düşer ve motor bloğundaki suyun kaynamasına neden olur. Bu kaynama sırasında silindir kapak contanızın su ile teması anlık kesilip yanabilir.

 

4. Yanma odasında yada motor bloğunda oluşan kurum ve tortular. Bu tortular ısının üzerinde toplandığı bir merkeze dönüşür ve contanızı yakabilir.

 

5. Motor alt yada üst bloğundaki çatlaklarda silindir kapak contanızın yanbmasına neden olur.

 

Silindir Kapak Contası Yandığında Ne Olur?

 

1. Motor suyu motor yağına karışır. Kartelde su birikintileri oluşur. Bu durumda yağda köpürmeler olur. Motor yağ çubuğunu çekin ve yağınızı kontrol edin. Yağ su ile karıştığında grimsi çamur kıvamına gelir ve sabunlanma dediğimiz beyaz köpüksü bir yapı oluşturur. Sabunlanmayı kürbüratör kapağında görebilirsiniz. Motora yağ ilave ettiğiniz kapağı açıp bakın. Beyaz renkli gres kıvamında tortullar görürseniz yağınıza su karışmış demektir. Bu uzun kilometreler yapmış motorlarda havadaki nem ve yanma ile oluşan buhardanda bir miktar kaynaklanabilir.

 

2. Radyatörde ve hortumlarda kaçak olmadığı halde motor su eksiltir.

 

3. İlk çalıştırma zorlaşabilir. Bu motor suyunun silindirlere dolmasındandır.

 

4. Araç çekişi düşer. İlk çalıştırmada egzosttan su atabilir.

 

5. Su haznesinin kapağını açıp gaza yüklendiğinizde su haznesinden hava kabarcıkları gelebilir. Su taşmaya meyledebilir.

 

6. Yanmış conta hararete neden olur. Motor devri arttıkça hararet artar.

 

Yanmış bir contada yanık bölge giderek büyüyecek ve sorun giderek artacaktır. Yağınız su ile karışıp bozulacağı için motor aşınmaları hızla artacaktır. Bu nedenle contası yanmış bir aracı en kısa sürede servise çekin. Bu halde kullanmak motorunuzun yatak sarmasına, kompresyon kaçakları vermesine neden olabilir.

 

Silindir kapak contanız yandı ise mutlaka değiştirilmelidir. Bu kritik işlem için aracınızı 60 yıllık tecrübesiyle Uzlar Oto'ya emanet edebilirsiniz.

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR